teisipäev, märts 14, 2006

Osa 4: kuulsuseminutid

Üldse ei viitsi kirjutada, aga annan siis viimastest päevadest siiski väikese ülevaate.

Üleeile oli poolik päev, kuna ees ootas võistlus. Käisime La Berzosa kaardil, mis asub meist u pool tundi Madridi poole. Tegemist avatud tehnilise, üsnagi mägise maastikuga, kus annavad tooni avakaljud ja kivised künkad. Jooksin vaheldumisi kaardiga ja teeradade peal. Mõned punktid sain väga hästi kätte ja teistega läks pisut kauem aega. Lõpus läksin vallatuks kätte ja hakkasin mööda kivisid hüplema, kuni ühelt alla hüpates jäi jalg kuskile kinni. Kukkusin nägu ees kividesse ja kriipisin lõuga, rinda, paremat põlve ja randmeid. Õnneks ainult lihahaavad ja üsna väikesed.
Pühapäev möödus Valladolidi lähistel võistlustel. Tegemist Liga Norte ehk Põhjaliigaga. Osalejaid võis olla ligi 200. HE e H21E-s umbes 20. Maastik oli sarnane neljapäevasele väljasõidule (võistluse kaardid panen millalgi hiljem üles). Rada koosnes kolmest osast: 1. ring oli tavapärane orienteerumine pikkusega 4,0km, seejärel 1,9km relieefikaardiga ja kolmas ring oli jällegi tavaline o, pikkuseks 6,3km. Ainuke suurem viga tuli teise ringi esimese punktiga. Liikusin suunaga punkti suunas, aga ei suutnud objekte lugeda ning panin punktist mööda. Viga u 1 min. Kogu raja peale tuli eksimusi 1,5 min jagu.
Joosta jõudsin päris hästi, mida näitab ka km aeg 5.00. Ajaga 1:01:03 saavutasin kohaliku tirija Fu(r)by (1:04) ja Vitek Vospisil'i (1:05) ees esimese koha. Erkki oli neljas (1:07), Rain kuues (1:08). Andrease (1:12) ja Timmo (1:16) kohta ei tea.
Kogu võistluse juures tekitas suurimat hämmastust mulle, kui võitjale osaks saanud tähelepanu. Esmalt pidin u 1x1m kaardile joonistama rahva ees enda liikumistee (mõned etapid tõmbasin lihtsalt suvalise joonena, kuna liikusin suunaga) ning siis andsin ka veel intervjuu (kas kohalikule telejaamale või klubi arhiivi). Erinevalt Eestist jäid kõik võistlejad ka autasustamisele, kus isegi noorteklasside võitjad said veinipudeli. Lisaks ka koti kohalike toiduainetööstuste toodanguga (küpsised, makaronid, kartulikrõpsud). 15 kuulsuseminutit olid isegi päris toredad.
Täna oli pikk päev: hommikul 2-tunnine jooks ja õhtul tunnike orienteerumist. Pika otsa jooksime mägedes umbes 1400-1700 m kõrgusel. Tegemist järjekordse väga ilus treeninguga, kuna päike paistis, sooja oli 17kraadi ja mäeharjalt avanes vapustav vaade nii põhja kui ka lõunasse. Külmast tulles piisas antud soojusest, et lagedatel joostes särk seljast võtta ja pisut nahka pruunistada. Hetkel on kell püsivalt randmel ja turi kergelt punane. Viimased pool tundi jooksime pidevalt ülesmäge, et mäeharjale tagasi jõuda. Võtsime selle aja jooksul u 300m tõusu ja saime jälle vaadet nautida. Rängale ronimisele vaatamata oli pärast trenni veel jõudu fotosessioonikski.
Pärastlõunal käisime La Berzosas, kus jooksime 8,2km rada. Läksime küll kõik eraldi liikvele, aga rajal saime ikkagi kokku. Kõik üritasid teisi teevalikutega üle kavaldada, aga avatud maastik tõi rahva ikkagi kokku. Kuna teistega koos joostes tekkis pisike võistlusmoment ja närvipinge, siis oli sellisel treeningul tõenäoliselt ka kerge arendav külg.
Homme võtame ette teekonna Segoviasse (Madridi asemel) ja tutuvume sealse vanalinna ja akveduktiga (ehitusmees Aadlile kindlasti väga huvitav ehitis).
Kaardid, nagu ennegi öeldud, mańana.