kolmapäev, jaanuar 06, 2010

Talv

Üleile käisin üle pika aja taas massaažis. 9 treeningnädalat olid lihastele oma jälje jätnud, siin-seal olid pinged, mille vabanemise järel lõi lae all välku ja müristas, teises kohas jällegi pikemat aega kerged valud. Minu skeptiline suhtumine venitusharjutustesse sai sel päeval küll löögi, aga vaevalt ma enam kui mõõdukalt end ka tulevikus venitama hakkan. Esmaspäevast protseduuri võiks pidada üheks jubedaimaks minu elus, karjusin valude käes nagu mõni metselajas. Siiakohale sobiks hästi viisijupike Kongost:

„Džunglist kostis kisa-kära

ahv sõi neegri munad ära“


Nagu eelpool mainitud, on hooaja algusest möödas 9 nädalat. Ei saa öelda, et kõik oleks selle aja piires kulgenud plaanipäraselt, aga loodusjõudude vastu on raske ka võidelda. Käes on ikkagi talv, ja milline veel! Mõnel pool peavad mehed lausa puusani (et mitte öelda munadeni) lumes sumpama. Minu suurimaks vaenlaseks on olnud aga külmakraadid, mis on mind nii mõnelgi päeval tubasele tegevusele suunanud või parematel juhtudel spordihalli juhatanud. Olen endale piiriks seadnud umbes 15 miinuskraadi, millest külmemaga ma ei jookse ega suusata, küll aga võin teha jõutreeninguna kirja minevaid lumekoristustöid. Hetkeseisuga on minu käe läbi asukohta vahetanud juba sadu tuhandeid kuupmeetreid kohevat lund!

1980-1981. aasta talvel olla Tabinal termomeetrid mitu päeva põhjas olnud ehk temperatuur oli noil päevadel lausa -50*C või madalamgi. Kõvemad mehed panid selga kaks lambanahkset kasukat ning tegid õunapuuaias puude päästimiseks lõkkeid, kuid sellele vaatamata paljud puud lihtsalt „plahvatasid“. Minu vanaisa suurest õunapuuaiast jäid järele vaid riismed. Usu või ära usu!

Käsilolev 10. nädal on kerge, aga see-eest huvitava lõppmänguga. Põlvamaa meistritiitel on talveunest äratanud kõik eestlastest lõuna lõuna pool elavad suusatada oskavad rahvad. Meeste põhiklassis võiks vabalt välja jagada ka Balti meistrivõistluste medaleid – minu asjatundmatu silma järgi on kohal selle kandi paremik, kokku 38 nime! Fantastiline, hakka või taas alaga tõsiselt tegelema.

5 kommentaari:

näär ütles ...

ma ei usu

Markus ütles ...

tegemist ei ole viktoriiniga! fakt on see, et kraadiklaasid näitasid nii palju - asub Tabina ju üsnagi sügaval orus, kus loodusseadused ei kehti ja külm on kordades teravam!

näär ütles ...

kordan. ma ei usu!

Mihkel ütles ...

Tõsi, -50 tundub liialdusena. Madalaim mõõdetud temperatuur on juu -89,2 Vostokis. Tabina ei jääks sellisel juhul palju maha. Peaks Briti teadlased seda uurima tooma. http://uudised.err.ee/index.php?06190505
Ja loodusseadused kehtivad igal pool.

eduardp ütles ...

Ülehomme (17.01) on Eesti külmajuubel - 70 aastat tagasi Jõgeval, -43,5C.