teisipäev, aprill 18, 2006

Eelised ja "eelised"

Mida annab maastiku eelnev tundmine? Võistlusreeglite järgi annab see jooksjale teiste ees eelise ja läheb vastuollu ausa mängu reeglitega. Nädalavahetusel tundsin omal käel, et eelnevad teadmised tulid mulle ainult kahjuks. Pigem takistasid korralikult keskendumast ja kaardi järgi orienteerumast. Mõtlesin, et lähen nn eelnevate teadmiste abil punkti püüdma, aga tulemuseks olid hoopis mitmed vead ja kursilt kaldumised. Lühirajal kaotasin "eelise" tõttu u 1.20. Muidugi ei saa väita, et ma poleks muidu neid vigu teinud, aga suuresti olid need põhjustatud ikkagi hooletusse jäetud kaardilugemise tõttu, mida tundmatul maastikul väga tihti ette ei tule.
Kindlasti sain ka mõned tõelised eelised. Enamast käisid need läbitavuse kohta. Teadsin, et noorendikkudes pole läbitavus nii halb kui kaardipilt näitab, kuid samas see oli ka infos kirjas ning kaasvõistlejad said sellest ise esimestes rohelistes aimu. Enne starti võisin naljatada, et ma tean, mispidi noorendikes puuderead lähevad. Ilvesteatel oli sellest pisut isegi kasu, aga katsekatel enam mitte.
Kokkuvõttes tulid nn eelised kahjuks, mida ma oskasin ka pisut ette ennustada, sest ka päevakutel ja trennides on sarnaseid probleeme ette tulnud. Proovisin enne starti endale sisendada, et ma ei hakka metsas ülbelt kaardita ringi kappama, aga ju ei suutnud ma kuidagi kiusatusele vastu panna.

Kommentaare ei ole: